Home / Uniqprint.nl

Naambadge adviescentrum - Uniqprint.nl

Representatief in de retail: do's en don'ts

Representatief in de retail: do's en don'ts

Runt u een winkel en wilt u dat uw bedrijf een goede indruk achterlaat bij uw klanten? Dan moet de winkel er niet alleen goed uit zien, maar moeten uw medewerkers bovendien professioneel en representatief ogen. Op deze pagina leest u hoe u dit kunt bereiken. Zo zetten we in onderstaande alinea's enkele belangrijke do's en don'ts voor representativiteit in de retail op een rijtje.

Representatief in de retail: do's

Er zijn diverse dingen die u kunt doen om uw medewerkers professioneel en representatief te laten ogen. De belangrijkste do's voor representativiteit in de retail, zijn de volgende.

  • Geef uw medewerkers bedrijfskleding. Nu zien zij er allemaal hetzelfde uit, namelijk op en top professioneel en representatief. Bovendien zijn uw medewerkers nu goed herkenbaar voor uw klanten.
  • Geef uw medewerkers naambadges. Naambadges brengen hun professionele en representatieve uitstraling naar een hoger niveau. Bovendien is het voor een klant leuk om te weten hoe zijn of haar verkoper heet.
  • Stel regels op met betrekking tot kleding, persoonlijke verzorging en al het andere dat met een professionele en representatieve uitstraling te maken heeft. Communiceer deze regels duidelijk aan uw personeel en wees niet bang om in te grijpen als een van uw medewerkers uw regels overtreedt.

Representatief in de retail: don'ts

Met bovenstaande do's brengt u uw winkel naar een hoger niveau. De representativiteit van uw bedrijf kan echter ook tegengewerkt worden, namelijk door enkele don'ts. De belangrijkste don'ts voor een representatief retailbedrijf zijn de volgende.

  • Iedereen zijn gang laten gaan. Heeft u geen regels, dan heeft uw bedrijf nooit een professionele en representatieve uitstraling. Het wordt een rommeltje zonder enige regels voor uw personeel.
  • Regels opstellen en deze niet naleven. Het is misschien niet leuk om uw medewerkers aan te spreken op hun gedrag als zij een regel overtreden, maar het is een absolute must voor een representatief retailbedrijf.
  • Bezuinigen op bedrijfskleding of naambadges. U kunt op veel dingen bezuinigen om de begroting wat te drukken, maar de bedrijfskleding en naambadges van uw medewerkers moeten er altijd goed uit zien.

Naambadges bestellen bij Uniq Print

Wilt u de medewerkers van uw winkel een extra professionele en representatieve uitstraling geven? Bestel dan naambadges bij Uniq Print. Dit is geen grote investering, want bij Uniq Print heeft u al naambadges vanaf 1,50 euro per badge. Bij ons kunt u zelf uw naambadges maken en ontwerpen, dus u bepaalt helemaal zelf wat erop moet staan. Dit kan alleen de voornaam van een medewerker zijn, maar ook de voor- en achternaam, de functie en ga zo maar door. Met Uniq Print maakt u naambadges op maat.

Goed om te weten: de naambadges van Uniq Print zijn herbruikbaar. Heeft uw winkel een hoog personeelsverloop? Dan hoeft dit personeelsverloop u niet tegen te houden om naambadges te bestellen.

Representatief in de horeca: tips voor uw personeel

Representatief in de horeca: tips voor uw personeel

Runt u een horecabedrijf en wilt u dat uw medewerkers er op en top representatief uit zien? Dan moet u hen enkele belangrijke regels opleggen. De belangrijkste regels voor professionele en representatieve horecamedewerkers zetten we op deze pagina op een rijtje.

Bedrijfskleding

Wij raden u aan om uw horecamedewerkers bedrijfskleding te laten dragen. Met bedrijfskleding zien uw medewerkers er niet alleen professioneler en representatiever uit, maar zijn zij bovendien herkenbaar voor uw gasten. Uw gasten kunnen duidelijk zien wie er bij uw hotel, restaurant of café werken en wie niet.

U kunt zelf kiezen hoe de bedrijfskleding van uw medewerkers eruit moet zien. U kunt uw medewerkers verplichten een driedelig pak te dragen op de werkvloer, maar informele bedrijfskleding als een leuk overhemd of een leuk shirt is ook professioneel en representatief.

Persoonlijke verzorging

Uw horecamedewerkers moeten zichzelf goed verzorgen. De kleding moet netjes gewassen en gestreken zijn, de haren mogen niet vet zijn en bovendien moet het gezicht er schoon uit zien. Medewerkers die zichzelf niet goed verzorgen, moeten hier direct op aangesproken worden. Op deze manier voorkomt u dat er een sfeer ontstaat waarin een slechte persoonlijke verzorging toegestaan is, met meer en meer sloebers op de werkvloer tot gevolg.

Piercings en tattoos

Zeker in een formele werkomgeving moeten piercings worden verwijderd, met uitzondering van oorbellen. Als uw medewerkers oorbellen dragen, moeten dit nette en representatieve oorbellen zijn. Opvallende oorbellen kunt u beter verbieden, want deze bepalen de uitstraling van uw medewerker te veel. Bovendien is het verstandig om uw medewerkers te vragen eventuele tattoos zo veel mogelijk te bedekken. Medewerkers met tattoos in het gezicht kunt u beter niet aannemen, tenzij uw horecabedrijf een bijpassend imago heeft.

Make-up

Uw medewerkers mogen make-up dragen, maar moeten er wel netjes uit zien. Dikke make-up lagen of opvallend make-up kunt u beter niet toestaan. Vindt u dat een van uw medewerkers zich te veel of te opvallend opmaakt? Dan mag u dit best aangeven. Make-up is niet verboden, maar moet wel op een professionele en representatieve manier gedragen worden in uw bedrijf.

Hoofddeksels

Het dragen van hoofddeksels is niet toegestaan op de werkvloer, met uitzondering van de koksmuts die uw medewerkers in de keuken dragen. Petten, hoeden en andere hoofddeksels kunt u beter verbieden, want een hoofddeksel op de werkvloer ziet er niet professioneel en representatief uit.

Naambadges

U kunt uw medewerkers een extra professionele en representatieve uitstraling geven door hen stuk voor stuk een naambadge te verstrekken. Deze kunt u bestellen bij Uniq Print. Wij verkopen plastic naambadges, maar ook de magneet badge.

Voordelen van een badge kopen bij Uniq Print:

  • Een zeer voordelige prijs, vanaf 1,50 euro per badge.
  • Altijd met gratis verzending.
  • Een snelle levering: vandaag besteld, over 1 tot 2 werkdagen in huis.

Tips bij een hoog personeelsverloop

Tips bij een hoog personeelsverloop

Heeft uw bedrijf een hoog personeelsverloop? Dan zijn er enkele dingen die u kunt doen om dit tegen te gaan, maar ook om hier goed mee om te gaan. Op deze pagina delen we enkele interessante tips.

Achterhaal de oorzaak van het hoge verloop

Waarom vertrekken uw medewerkers al binnen enkele maanden of jaren bij uw bedrijf? Als u iets aan het hoge personeelsverloop wil doen, is dit zeker interessant om te achterhalen. Er zijn diverse manieren om de oorzaak of oorzaken van het hoge personeelsverloop te onderzoeken. U kunt dit bijvoorbeeld doen met een enquête, maar ook door vertrekkende medewerkers eens te vragen naar hun beweegredenen om het bedrijf te verlaten.

Vraag uw trouwe medewerkers om advies

Er zijn altijd wel een paar mensen die er langer blijven werken dan andere collega's. Deze trouwe collega's zijn erg waardevol, ook als het om het onderzoeken van het hoge personeelsverloop gaat. Waarom blijven ze al zo lang bij u werken? Waarom vertrekken andere medewerkers wel? Wat doet u goed als werkgever? En wat kan u verbeteren? Dit zijn allemaal vragen die u aan uw trouwe medewerkers kunt stellen om uw hoge personeelsverloop te onderzoeken én uiteindelijk tegen te gaan.

Een bijkomend voordeel is dat uw trouwe medewerkers zich betrokken voelen. Omdat u hen om advies vraagt, voelen zij zich serieus genomen en gewaardeerd. Dit heeft absoluut een positief effect op uw relatie met uw trouwe werknemers.

Investeer in een betere werknemerstevredenheid

Als u steeds te horen krijgt dat iedereen vertrekt omdat u niet voldoende doorgroeimogelijkheden biedt, kunt u hier iets aan doen. Door in een betere werknemerstevredenheid te investeren, gaat het personeelsverloop vanzelf omlaag. Goed om te weten: u hoeft niet uw hele bedrijf en bedrijfsbeleid om te gooien om uw medewerkers bij u te houden. Soms is een kleine verandering al voldoende om het personeelsverloop tegen te gaan.

Gebruik herbruikbare bedrijfskleding en naambadges

Nu een praktische tip voor bedrijven met een hoog personeelsverloop: gebruik bedrijfskleding en naambadges die u kunt hergebruiken. Geeft u al uw medewerkers bedrijfskleding en naambadges die u eenmalig kunt gebruiken? Dan moet u de bedrijfskleding en naambadges weggooien als een van uw medewerkers vertrekt. Zonde, want dit is slecht voor het milieu en kost bovendien hartstikke veel geld.

Gelukkig kunt u bij Uniq Print een badge voor op kleding  bestellen die u eenvoudig kunt hergebruiken. Hierbij heeft u de keuze uit:

  • Plastic naambadges.
  • Aluminium naambadges.
  • Metalen naambadges.
  • Naambadges met speld en clip.
  • Naambadges met magneet.

Bestelt u uw naambadges bij Uniq Print, dan bespaart u veel geld. Niet alleen omdat u de badges kunt hergebruiken, maar ook omdat deze erg goedkoop zijn. Al vanaf 1,50 euro per badge kunt u een professionele en representatieve naambadge laten maken. En gaat uw medewerker weg? Dan kunt u dezelfde naambadge gewoon voor zijn of haar vervanger gebruiken.