Waarom naambadges geschikt zijn voor congressen

Waarom naambadges geschikt zijn voor congressen

Sommige professionals vinden het ineffectief en tijdverslindend om congressen te bezoeken. Uit een congresbezoek kunnen echter, mits je tijd en energie in de voorbereiding, het evenement zelf en de werkzaamheden achteraf steekt, best mooie dingen komen.

Om tijdens een congres geen waardevolle tijd te verdoen kun je de nodige voorbereidingen treffen. Zoek bijvoorbeeld mensen die je wilt spreken op via LinkedIn en geef aan dat het je interessant lijkt ze te spreken en waarover. Als iedereen een naambadge draagt kun je de personen die je graag wilt spreken sneller ontdekken in de massa. Bij nieuwe contacten is het ook een gespreksopener, aangezien de andere persoon zich fijner voelt wanneer hij wordt aangesproken op zijn naam. Wist je trouwens dat onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mensen erg visueel zijn ingesteld, en dat een naam die geschreven staat, beter actief en passief wordt onthouden dan een naam die enkel gehoord wordt?

Op een badge dient niet al teveel info te staan. De belangrijkste zaken:  voor- en achternaam, functie en eventueel bedrijfsnaam. Om de hoeveelheid tekst zoveel mogelijk te beperken is het mooi als er op de badges ook logo’s kunnen worden gedrukt, zodat dit de bedrijfsnaam vervangt.

Vraag vrijblijvend een offerte en een proefmonster aan!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *