Waar moet je rekening mee houden met het ontwerpen van naambadges

Waar moet je rekening mee houden met het ontwerpen van naambadges

Bij het ontwerpen van het marketing- en promotiemateriaal van een bedrijf of organisatie zijn er bepaalde regels die ook voor naambadges gelden. Hieronder wat tips bij het ontwerpen van een naambadge voor jezelf of het personeel.

  • Less is more: teveel informatie leidt af en wordt toch niet opgepikt;
  • Kies een lettertype dat goed leesbaar is zonder al teveel tierelantijnen;
  • Het lettertype hoeft overigens ook niet saai te zijn, zeker niet bij meer creatieve beroepen;
  • Experimenteer met de juiste lettergrootte zodat je ook voldoende ruimte hebt voor lange namen en dat deze niet te klein en onleesbaar worden;
  • Houd het ontwerp van de naambadges rustig: je wilt contact creëren en een rommelig of druk ogende badge helpt daar niet bij;
  • Zorg voor genoeg afstand tussen de tekstvelden en logo(‘s);
  • Kies een letterkleur die past bij de huisstijl van de organisatie, of ga voor een meer neutrale kleur zoals zwart of blauw; en
  • Houd rekening met degene die de badge moet kunnen lezen: niet ieder bedrijf kiest de grootste badge, maar deze komt bijvoorbeeld wel goed van pas in een zorginstelling met ouderen of slechtzienden.

Vraag vrijblijvend een offerte en een proefmonster aan!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *