Klantcase: Van der Valk Brussel

Klantcase: Van der Valk Brussel

Het Van der Valk hotel in Brussel ziet er prachtig uit. Ook heeft deze hotelketen een goede naam en reputatie opgebouwd. Er is alleen één uitdaging die bij hen speelt: Hoe kunnen wij het contact tussen klant en personeel bevorderen? Zo kwam Van der Valk bij ons terecht met de vraag: hoe kunnen wij zorgen dat onze gasten zich bij ons personeel op hun gemak voelen? Hoe zorgen we voor betere toegankelijkheid en openheid, zodat mensen het personeel ook sneller herkennen? En: hoe houden we dat betaalbaar?

De oplossing: naambadges als herkenningspunt

In de meeste gevallen wordt de afstand tussen personeel en gasten zo groot, omdat gasten het personeel niet direct herkennen. Het aanspreken wordt dan een stuk lastiger. Om het personeel meer herkenbaar te maken, zou men kunnen overwegen andere werkkleding te introduceren. Dat lost echter maar een deel van het probleem op: nog steeds ervaren gasten de afstand als te groot. Bovendien zou andere werkkleding een massale kostenpost vormen voor het hotel, zeker gezien het hoge personeelsverloop. Het is dan ook beter om alternatieven te overwegen. Naambadges kunnen hier een belangrijke en betaalbare oplossing vormen. De gasten kunnen aan de badges meteen zien welke mensen er bij het hotelpersoneel horen.

Logo, naam en functie op de naambadge

Allereerst is het logo op de naambadge van belang, zodat gasten meteen zien dat het echt gaat om hotelpersoneel. Verder is het belangrijk dat de naam van de medewerker duidelijk vermeld staat. Dit lost het probleem van een te grote afstand op. Gasten kunnen medewerkers namelijk meteen herkennen en ze zien ook meteen de naam van de medewerker. Dat schept vertrouwen en bovendien maakt dit de herkenning bij de volgende ontmoeting gemakkelijker. Daarnaast is het nu ook mogelijk voor gasten om bijvoorbeeld hun beklag te doen als ze door iemand van het personeel onvriendelijk zijn behandeld. Ten laatste is de functie van de medewerker van belang, omdat men zo meteen weet dat de juiste persoon wordt aangesproken. De combinatie van logo, naam en functie op de naambadge schept vertrouwen en zorgt voor goede herkenbaarheid.

Het kostenplaatje voor Van der Valk

Uiteraard zijn naambadges niet gratis. Maar door gebruik te maken van herbruikbare naambadges, weet het hotel de kosten flink te drukken. Na de eerste grote aanschaf van de badges is het maar zelden nodig om extra naambadges te bestellen. De badges worden namelijk heel gemakkelijk door de manager zelf aangepast wanneer dat nodig is. Dit levert ook flexibiliteit bij het hoge personeelsverloop. De badges worden vastgeklikt met behulp van magneetjes, wat voorkomt dat de kleding beschadigd raakt. Gezien het feit dat de Van der Valk medewerkers keurig gekleed moeten zijn is dit absoluut noodzakelijk. Het gebruik van deze kleding-vriendelijke herbruikbare naambadges houdt de kosten laag voor Van der Valk in Brussel.

Het probleem van Van der Valk is merkbaar opgelost. Gasten stellen veel meer vragen aan personeel en benaderen hen ook gemakkelijker. Hierdoor kon de service ook op verschillende punten worden aangepast en verbetert, wat zowel de gasten als het hotel zelf ten goede komt. Van der Valk Brussel weet dankzij de naambadges van Uniq Print zijn naam hoog te houden en biedt daardoor nog betere service en kwaliteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *