Klantcase: Tours & Tickets

Tours & Tickets

Klantcase: Tours & Tickets

Ben je ooit als toerist naar Amsterdam geweest, dan ben je vast in aanraking gekomen met Tours & Tickets. Deze touroperator is gespecialiseerd in het geven van rondleidingen, verkopen van tickets voor attracties en bezienswaardigheden en heeft diverse toeristische routes uitgestippeld door Amsterdam. Jaarlijks zijn er veel toeristen die gebruik maken van de rondleidingen en de georganiseerde mogelijkheden die Tours & Tickets biedt. De operator heeft echter een grote uitdaging: hoe kunnen de verschillende medewerkers herkenbaar voor de dag komen in Amsterdam?

Opvallen in de stad

De gidsen moeten natuurlijk opvallen in de stad. Tegelijkertijd is het allang niet meer ‘in’ om de gids felgekleurde kleding te laten dragen. De gids moet er stijlvol en betrouwbaar uitzien – wat een stuk minder goed werkt in een kanariegeel of knalgroen pak. Maar als de kleding op zich geen opvallende kleuren heeft, hoe is de medewerker dan herkenbaar? Uniq Print biedt hiervoor de oplossing: het dragen van opvallende naambadges. De naambadges kunnen zelf worden ontworpen, dus kunnen ze ook worden voorzien van vrolijke en opvallende kleuren. Bovendien kan er ook bedrukking worden gebruikt, zoals het bedrijfslogo en eventueel de naam en functie van de medewerker. Zo is hij of zij in één oogopslag herkenbaar als medewerker van Tours & Tickets.

Experimenteren en perfectioneren

De naambadges bleken een groot succes te zijn in Amsterdam. De operators en gidsen konden keurig en stijlvol gekleed gaan en toch opvallen dankzij de naambadges. Hier ging wel wat experimenteren aan vooraf. De badge werd langzaam geperfectioneerd tot het ultieme ontwerp als visitekaartje van het bedrijf. Welke kleuren en vormen het beste werkten werd live in de stad getest. Dit zou met bedrukte naambadges behoorlijk duur zijn, maar omdat Tours & Tickets koos voor herbruikbare naambadges viel dat nogal mee. De badges konden eenvoudig worden aangepast en opnieuw worden gebruikt, dus kon op die manier grootschalig geëxperimenteerd en verbeterd worden zonder extra kosten.

Het dragen van de naambadges had al snel het gewenste effect. Niet alleen waren de medewerkers beter herkenbaar voor de groep toeristen die begeleid werd, maar ook werkte het prima als nieuwe klantenwerving. Toeristen spraken de medewerkers met naambadges sneller aan en konden op die manier ook beter geholpen worden. Het dragen van naambadges bleek voor Tours & Tickets een voordelige oplossing om de bekendheid van het bedrijf te promoten in Amsterdam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *